sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Tarta cu ciocolata


         Aceasta reteta este foarte simpla dar in acelasi timp si foarte delicioasa. Felul in care am pregatit aceasta tarta este cea mai simpla metoda posibila. Mi-a venit pofta sa faca asa ceva de la
 o reteta pe care am vazut-o la Tv, facuta de un patiser francez. Reteta care am vazut-o eu nu avea aluat desupra. Eu m-am gandit sa incerc sa pun aluat si deasupra si a iesit delicios!                      
         La o tava rotunda cu diametrul de aproximatic 30 cm o sa aveti nevoie de:
                           - 400-500 gr ciocolata tartinabila (gen Finetti sau Nutella) sau                                puteti utiliza si ciocolata normala
                           - 800-900 gr de aluat de foietaj
                           - lapte (in caz ca folositi ciocolata netartinabila)
                           - vanilie, scortisoara, esenta de rom...sau orice altceva cu ce                                   doriti sa aromati ciocolata            
         Se procedeaza in urmatorul fel: Se ia un servetel si se pune un pic de ulei pe el, iar cu servetelul se unge tava bine, ca tarta sa nu se prinda. Se acopera tava cu vreo 60% din aluat.
         Ciocolata se topeste in bain-marie sau cu foarte multa grija intr-un vas mai mic, la temperatura mica. Daca este ciocolata netartinabila se adauga cam 150 ml de lapte (se incalzeste laptele si ciocolata se topeste in acest lapte).  Peste ciocolata se poate adauga dupa cum am mentionat la ingrediente, vanilie, scortisoara, esenta de rom...eu am folosit scortisoara. Dupa ce ciocolata este topita, se asteapta ca ciocolata sa se raceasca un pic, sa nu fie chiar fierbinte, dar sa ramana lichida ca sa se poata turna in tava. Se toarna ciocolata in tava si se acopera cu aluatul ramas.
           Se incinge cuptorul si se pune tava in el. Se da focul de la cuptor pe mediu spre tare si se supravegheaza atent. Cand vedeti ca aluatul de pe margine s-a desprins de tava vreo 3-4 mm atunci este gata.
            Dupa ce se mai raceste se poate pune deasupra crema, budinca, eventual frisca. Ce doriti dumneavoastra!
             Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca doriti sa discutam despre ceva sau sa va exprimati opiniile...sunteti liberi sa o faceti!