miercuri, 10 iulie 2013

Oua Benedict


         De mult timp mi-am propus sa fac oua Benedict ca lumea. Am mai incercat reteta de vreo 2 ori insa nu am fost multumit de ce a iesit. Astazi am reusit sa
fac in asa fel incat sa fiu multumit. Eu cred ca a iesit foarte bine si familia a fost de acord cu mine. Chiar daca am facut niste modificari asupra retetei originale, eu o consider o reteta reusita. Modificarile sunt ca in loc sa fac ouale posate le-am facut ouri ochiuri, adica le-am prajit si si cealalta modificare este faptul ca am adaugat ardei galben deaspra daca se vede bine. In principiu am vazut ca se pune ceva verde gen patrunjel sau arpagic.      

         Ouale le-am facut ochiuri fiindca imi plac mai mult asa (nu ca nu as fi putut sa le fac posate) si ardeiul nu pare prea mult ci pare a fi mai mult de decor si asa si este, insa cand m-am pus pe mancat am adaugat mult mai mult. Mie unul mi-a placut combinatia insa ramane la latitudinea dumneavoastra cum faceti reteta.
         Am folosit:
                   - 3 chifle
                   - 6 oua ( va recomand sa folositi 7 si o sa va spun de ce)
                   - pesmet
                   - 15 felii de sunca (5  / portie)
                   - 400 gr unt
                   - suc de la lamaie
                   - ardei galben gras
          Am luat chiflele, le-am taiat in doua si am incins jumatatile in ou intreg pe care l-am batut ca pentru omleta (aici va recomand un ou in plus fiindca nu mai aveam destule oua si aici am facut economie un pic) . Dupa faza cu incinsul in ou, le-am trecut prins pesmet si le-am pozitionat frumos pe tigaia incinsa cu putin ulei. Dupa ce chiflele au fost rumenite frumos am inceput incet asamblarea. Pun feliile de sunca frumos pe jumatatea care a fost baza chiflei. Dupa asta am facut ouale, dupa cum v-am zis, prajite. Urmeaza cate un ou pe fiecare chifla.
           Si acum vine partea cea mai grea, sosul olandez care este pus deasupra. Se topesc 400 gr de unt ca sa fie lichid. Se pun la bain-marie 2 galbenusuri. Eu recunosc ca am trisat si am pus direct in craticioara galbenusurile insa am tot luat vasul de pe foc ca temperatura sa nu fie prea ridicata deoarece galbenusurile trebuie sa ajunga la o consistenta de pasta nu sa se prajeasca. Am trisat deoarece nu am dorit sa murdaresc doua vase. Dupa ce se adauga galbenusurile la bain-marie, se bat cu telul galbenusurile pana se fac ca o pasta si se mai deschid la culoare. Cand galbenusurile ajung la consistenta respectiva, in timp ce se bate cu telul compozitia, se adauga untul lichid ca si la producerea maionezei, adica se adauga treptat in timp ce bateti. Dupa ce se adauga tot untul se mai bate sosul vreo 2-3 minute.
            La sfarsit eu am mai adaugat putin lichid de lamaie ca sa ii dea o aroma mai "fresh" sosului. Dupa ce e gata sosul, se toarna peste fiecare portie dupa cat de mult vrea fiecare. Eu am pus destul de sanatos dupa cum se vede. In final, ca decor am taiat felii lungi subtiri de ardei gras si le-am pus frumusel deasupra. Langa vine jumatatea de sus a chiflei dupa cum vedeti in poza de mai jos.
             Si asa fac eu ouale Benedict! Sper sa incercati si voi.
                   Spor la bucatareala!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca doriti sa discutam despre ceva sau sa va exprimati opiniile...sunteti liberi sa o faceti!